Saunan Pelifoorumit
Kirjauduppa sisään ja tee kaikki onnellisiksi Smile

Saunan (epä)virallinen foorumi! Logo väliaikainen.

PääsivuPortaaliGalleriaFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätRekisteröidyKirjaudu sisään

Jaa | 

Narn-i-Fingolfin - Fingolfinin Tarina.

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Jepekula
Saunan kunnia elävöittäjä
Saunan kunnia elävöittäjä

Viestien lukumäärä : 455
Pisteet : 3414
Maine : 9
Ikä : 2009

Hahmon tiedot
Käyttäjätunnus: Jepekula
Elämänpisteet:
900001/900001  (900001/900001)
Rotu: Kameli

ViestiAihe: Narn-i-Fingolfin - Fingolfinin Tarina.   Pe Joulu 23, 2011 5:30 am

Kerran eli Til Salmonin saarella prinssi nimeltä Fingolfin. Hän eli lapsuutensa rauhassa ja leppoisasti ja loistokkaasti. Mutta eräänä päivänä phjoisesta hyökkäsi suuri laivasto ja Fingolfinin isä käski poikansa (joka oli täyttänyt jo 16v) lähteä merelle itään. Merimatka kesti kolme vuotta kunnes he näkivät maata. Ja niin, Fingolfin ja hänen kansansa purjehtivat Suuren Meren yli, Calradian upouuteen ja kummalliseen maahan.

Esgarothin(nimi saattaa muuttua) leirin perustamisen jälkeen, Fingolfin(nimi saattaa muuttua) lähti etelään tiedustelemaan ja katsomaan, onko alue asuttua. Muutaman peninkulman päässä Esgarothin leiristä, Fingolfin löysi tilan, jota tilan omistajan tytär kutsui Wodengardiksi.
Maaliskuun 23. oli leuto ja tyyni päivä. Sinä päivänä Esgarothiin saapui haavoittunut matkalainen. Hän toi synkkiä uutisia, sillä hän sanoi, että Charfieldin suuresta rosvoleiristä on lähtenyt rosvoja etsimään ryöstettävää, ja hänen ja hänen perheensä tila ryöstettiin, ja hän oli ainoa eloonjäänyt, sillä hän oli ollut metsällä silloin.

Maaliskuun 24. päivän aamuna, Fingolfin ratsasti Dartmoorin leiriin. SIellä hän kuuli vanhamuori Sarahilta Custowin Tasavallasta, jonka pääkaupunki on Custow. Fingolfin päätti ratsastaa Custowiin nähdäkseen, ovatko täkäläiset väkivaltaisia.Matkalla Custowiin hän näki 3 eksynyttä talonpoikaa. Fingolfin ohjasi heidät Esgarothiin.
Metsässä joka oli noin 20virstan päässä Custowista, FIngolfinin kimppuun hyökkäsi 4 rosvoa. Nopeasti Fingolfin suolesti rosvot, sillä rosvot olivat pelkkiä rosvoja vailla koulutusta, ja heitä ajoi nälkä ja ahneus, kun taas Fingolfinia ajoi vapaudentahto ja oikeudentunto.
Maaliskuun 25. yönä, Fingolfin saapui Custowiin. Custowilaiset olivat erittäin ystävällisiä, ja hän päätti palata Esgarothiin.

Kun hän oli saapumassa sillalle joka johti Esgarothiin(Nimeä silta uuf uuf), hän näki 4 aseistettua miestä sillalla vartioimassa. Hän kysyi heiltä "Keitä olette ja mikä on asianne, sillä olen Esgarothin herra, Fingolfin, enkä tunne teitä." ja he vastasivat: "Olemme Esgarothin miehiä, ja sinä et voi olla Esgarothin herra, sillä Esgarothia johtaa nyt johtajamme, Bodda Alhainen." Siihen Fingolfin vastasi: "Bodda Alhainen, vai? Alhainen hän on tosiaan sillä hän on mennyt ja hyökännyt leiriini ilman sodanjulistusta, hän on pelkkä rosvo silmissäni.". Silloin yksi rosvoista huusi Fingolfinia huoranpenikaksi ja hyökkäsi hänen kimppuunsa. Fingolfin kuitenkin torjui hänen miekkansa iskut ja pisti häntä rintaan, ja hänen vaatteensa tahriintuivat vereen. "Minä en halunnut verenvuodatusta, enkä halua vieläkään. Mutta tietäköön ihmiset että Boddan miehet kävivät kimppuuni varoittamatta, ja minun kostoni on oleva kauhea. Jos te ette halua kuolla turhaan kuin toverinne, juoskaa! Juoskaa kauas kukkuloille älkääkä koskaan astuko jalallannekaan mailleni!"
Ja niin Fingolfin ratsasti Esgarothiin, jonka Bodda Alhainen oli häneltä varkain ottanut.
Fingolfin ratsasti Esgarothin keskelle, ja huusi: "Missä on Bodda Alhainen, varas ja ryöväri! Hän näyttäytyköön ja otelkoon minua vastaan miekalla tai ilman Esgarothin herruudesta! Silloin keskimmäisestä ja isoimmasta tönöstä astui ulos kookas mies, joka sanoi Fingolfinille: "Minä vastaan haasteeseesei, mutta kerrohan, hyvä mies, minulle nimesi, sillä minä en mene kaksintaisteluun tuntemattomien kanssa." Fingolfin laskeutui maahan ja sanoi: "Olen Fingolfin. Esgarothin oikea herra, ja tulin tänne Suuren Meren takaa." ja hän otti miekkansa huotrastaan ja kysyi: "Ottelemekko miekoilla vai ilman" jolloin Bodda vain nyökkäsi, ja otti suuren miekkansa alaisensa käsistä. He iskivät miekkansa ristiin niin että kipinöitä lensi, ja he aloittivat taistelunsa. Bodda yritti murskata vastustajansa kahtia heti kättelyssä, mutta Fingolfin väisti. Tätä jatkui monta minuuttia ja Fingolfinin kamppailu näytti varkaista lähinnä tanssilta. He kuitenkin hurrasivat Boddaa, eivätkä he nähneet kuinka heidän johtajansa väsyi. Bodda yritti viimeisen kerran iskeä Fingolfinin maahan, mutta tällä kertaa Fingolfin iski Boddan miekan syrjään voimalla niin, että Boddan ote kirposi ja hänen miekkansa lensi jokeen, ja Fingolfin laittoi miekkansa Boddan kurkulle ja sanoi: "Saat lähteä kunnialla, sillä hyvin taistelit ja hävisit, mutta jos et lähde, saat tuta miekkani sisimmässäsi." Silloin Bodda vastasi: "Minä lähden, ja samoin lähtevät alaiseni, mutta he jotka haluavat jäädä tänne, viljelemään maata ja tekemään rehellistä työtä, saavat tänne jäädä, enkä minä pistä sitä mitenkään pahakseni"

Siitä vuodesta tuli rauhallinen, ja toi paljon rikkautta Esgarothiin. Sinä vuonna syntyi monia lapsia, eikä Esgarothiin hyökätty enää kertaakaan, muutamaa karjanryöstöyritysta lukuunottamatta, mutta Fingolfinin organisoima vartiojoukko esti kaikki yritykset.

Maaliskuun 31. Päivän aamuna Esgarothiin tuli ratsailla saattue. Fingolfin meni tätä saattuetta vastaan henkivartiostonsa kanssa ja kun hän tapasi saattueen, hän näkiettä he eivät ole mitään rosvoja, sillä he kantoivat outoja vaakunoita kilvissään ja heidän miekkansa olivat laatutöitä. Silloin saattueen johtaja kysyi häneltä: "Oletko Fingolfin, Esgarothin herra?" ja Fingolfin nyökkäsi ja kysyi: "Kyllä olen, mutta keitä te olette, sillä en tunnista hienoja vaakunoitanne ja viirejänne."
Johtaja vastasi: "Olen Andóg, Vaegirien Kuningas Rhonin sanansaattaja. Herramme Rhon etsii liittolaisia Bodda Alhaisen mahtia vastaan, sillä kuuleman mukaan hän on koonnut jo yli tuhat miestä sotaan Vaegireita vastaan, ja te olette lyöneet hänet kaksintaistelussa ja teidän maanne on rikasta ja sotajoukkonne mahtavia". FIngolfin vastasi Andógille: "Nämä ovat synkkiä uutisia, joihin meidän on vastattava, ja vastauksemme on kyllä". Ja niin oli sota tullut myös Pootisian valtakuntaan.

Kolmen päivän päästä rajoilla kuhisi Boddan palkkasotureita, jotka oli palkattu aiheuttamaan hämminkiä Pootisiassa, Fingolfin ratsasti yhtä tälläistä joukkoa vastaan, ja se oli ensimmäinen kahakka Pootisian rajojen sisäpuolella vuoteen. Palkkasotureita oli neljäkymmentä, mutta niin oli Fingolfinin johtamia sotureitakin kolmekymmentäyhdeksän. Edessä oli verinen kahakka, jossa kaatui 25 palkkasoturia, viisi jäi vangiksi ja loput onnistuivat pakenemaan. Mutta myös monia Esgarothilaisia haavoittui, ja kolme kuoli. Se päivä, Huhtikuun toinen, oli surun päivä Esgarothissa, mutta sen jälkeen palkkasoturien joukot harvenivat ja Pootisiaan tuli hetkeksi rauha.

Huhtikuun kolmantena päivänä Esgarothista länteen, Pehmeillä Tasangoilla oli suuri taistelu Pootislaisten ja Boddan Eteläläisten välillä. Pootislaisia oli vain 140 ja Eteläläisiä 310. Monia pootislaisia kuoli ja haavoittui, mutta Eteläläiset murskattiin kun Idästä tuli Vaegirien sotajoukko, joka hyökkäsi Eteläläisten takaa. Sen jälkeen Pehmeät Tasangot nimettiin Verisiksi Niityiksi.

Fingolfin päätti hyökätä vihollisen valtakuntaan, ja hän myös hyökkäsi. Hän piiritti kahdella sadalla miehellään ja sadalla palkkasoturilla Vallaukin linnakkeen. Kun tikapuut olivat valmiit, he rynnäköivät yön pimeydessä, ja Fingolfin oli kärjessä. He pääsivät muurille ennenkuin Eteläläisten soturit kunnolla heräsivät. Muurilla oli vain muutama vartiomies, jotka Fingolfin suolesti helposti miekallaan. He juoksivat pihalle jonne eteläläiset olivat jo kerääntyneet, ja taistelu alkoi. Fingolfin takoi vihollisia miekallaan, kunnes se murtui. Sitten hän otti tikarinsa ja pisti edessään olevaa rumaa ja huutavaa eteläläistä silmään, ja eteläläinen kaatui huutaen maahaan. Taistelua jatkui kolme tuntia, ja pootislaiset olivat onnekkaita, sillä heidän keskuudestaan oli kaatunut vain kymmenen, ja viisi oli haavoittunut. Palkkasoturit eivät olleet yhtä onnekkaita, sillä puolet heistä oli haavoittunut tai menehtynyt. Taistelun jälkeen Fingolfin käski polttaa linnan ja suolata läheiset maat ettei siellä kasvaisi enää koskaan mitään.

Sen jälkeen, kun linnake oli poltettu, sotajoukot menivät etelään ja hyökkäsivät Boddan armeijan kimppuun. Taistelussa Fingolfin haavoittui, ja suurin osa pootislaisista ja loput palkkasoturit kuolivat, sillä lännestä hyökkäsi heidän kimppuunsa Curwa Juonikkaan johtama armeija. Fingolfin ja hänen viidenkymmenen miehen henkivartiostonsa jäi taistelun keskelle, eteläläisten piirittämänä. FIngolfin otti maasta ison kirveen ja tappoi sillä satakunta eteläläistä, kunnes joku pisti häntä tikarilla selkään. Fingolfinin näkö heikkeni, kunnes hän näki pelkkää pimeää, ja viimeinen asia minkä hän kuuli oli torven ääni.

Kun hän heräsi viikon kuluttua, FIngolfin luuli olevansa kuollut. Mutta silloin ovesta astui tupaan sisään Sarah, wanha nainen ja parantaja, ja Fingolfin kysyi tältä: "Missä olen? Viimeinen asia minkä muistan on taistelu ja torven ääni. En näe tovereitani missään, missä he ovat?" ja muori vastasi: "Olet taas Esgarothissa, ja monet toverisi ovat täällä. Ja ne jotka eivät ole, ovat haudattuna läheiselle hautausmaalle."

Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://saunanpeli.palstani.com/
moikaikki321
Kirjoittelija
Kirjoittelija

Viestien lukumäärä : 55
Pisteet : 2513
Maine : 0

ViestiAihe: Vs: Narn-i-Fingolfin - Fingolfinin Tarina.   Pe Joulu 23, 2011 5:31 am

Lisää!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot

Narn-i-Fingolfin - Fingolfinin Tarina.
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Saunan Pelifoorumit :: Sekalainen keskustelu :: Tarinat-
Siirry: